Våfflor!

Idag tog jag en lugn morgon hemma innan jag vid ett tog tåget mot staden. Först blev jag förvånad över hur mycket folk det var på tåget, tänkte att det är väll pensionärträff i Paris eller nåt, sen såg jag flaggorna och plakaten och mindes att mamman sagt att det skulle manifestera mot det homosexuella äktenskapet idag. Tusan också! På alla stationer kom mer och mer folk på, unga och gamla (väldigt mycket gamlingar), med flaggor och plakat. Har ärligt talat aldrig sett så mycket folk på tåget. Väl framme i La Defense var det ännu fler människor och till och med "info-folk" som dirigerade vart alla demonstranter skulle gå. Precis innan Meg kom för att möta upp mig hör jag att typ alla stationer mellan La D och Etoile, alltså där de skulle demonstrera, och även alla på Champs Elysées var avstängda på grund av överbelastning eller något i den stilen. Så vi fick ta oss till St Lazare istället och ta oss runt hela den vägen för att ta oss till kyrkan för att äta våfflor. Våfflorna var i alla fall goda!
På vägen hem lyckades Lisa och jag självklart pricka in när alla var på väg hem från demonstrationen, men det var ganska lugnt ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0