Home and sick

Idag var det första dagen på nya terminen med ny lärare, men jag kände mig inte alls fit for fight så jag låg kvar i sängen till lunchtid. Är helt matt i kroppen, men har bestämt att i morgon ska jag till skolan! 
Den tiden jag inte har legat i sängen idag har jag pratat lite med vänner på facebook (av någon konstig anledning funkar det inte att skicka meddelanden från datorn, bara mobilen) och surfat runt lite diverse sidor i jakt på svar om framtiden. Det är det värsta med att vara hemma, sjuk och ha all tid i världen. Man börjar tänka på framtiden, och när jag gör det tenderar jag att bli en aning besatt och spendera varenda stund jag inte gör något konkret med att tänka på framtiden...
Nu håller jag i alla fall på att laga lite mat, barnens favorit, och har hjälpt lite med engelskaläxor. Annars ör det lugnt efter första dagen i skolan på mer än två veckor.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!
Jag funderar på att åka som au-pair till Frankrike via STS i höst, främst för att jag vill lära mig riktigt bra franska. Jag har läst franska i ett år, men skulle vilja lära mig så att man nästan blir flytande. Hur är möjligheterna till det då man åker som au pair tycker du?

(du får gärna mejla mig om du vill :P )

Emma

2013-03-18 @ 20:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0