Champs Elysées och svenska kungligheter

Drog mig in till Champs Elysées på eftermiddagen idag. Gillar, som de flesta andra, inte direkt gatan dock hamnar jag där ganska ofta för att det är nära, har öppet alla dagar nästan till midnatt och Nike-butiken ligger där... På dagtid, förutom i lunchruschen, är det okej för då är det endast fåtal turister som är där. Fast framåt 17-tiden börjar all hets komma och då brukar jag alltid dra mig bort, idag mot ännu ett ganska tråkigt och oparisiskt ställe, La Defense. Fransoserna gillar inte detta stora "mini-New York" fast det ligger ett ganska bra köpcenter där som har öppet alla dagar. Jag spenderar ju en hel del tid där, då jag oftast byter tåg där och då blir det lätt att man smiter in och tittar lite.
På vägen till tåget så gick jag till tidningskiosken och tänkte köpa lite färdlektyr i form av Glamour som endast kostar EN EURO!!! Helt sanslöst billigt! När jag står och tittar får jag se en gråtande prinsessan Victoria på ett omslag så då måste jag köpa den också, måste hålla mig lite ajour med vad som händer i svenneland. Det var ett reportage om Lilian och lite om begravningen. Förövrigt så vill jag minnas att Madeleine var på förra veckans framsida (de skrev om hennes stundande bröllop), fast å andra sidan har de typ alltid kungligheter på framsidan och det finns ju inte hur många som helst så jag antar att det ändå händer ganska ofta...
Tummen upp för billiga tidningar!
Tummen ner för en "Victoria i tårar", dock var reportaget riktigt bra!
Nu ska jag göra lite yoga för att få bort all stelhet i nacke och rygg jag samlat på mig under tiden som sängliggande sjukling.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja, visst känner man sig lite mer som en riktig parisare när man börjar tröttna på Champs Elysées ;)

2013-03-21 @ 10:03:59
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se
Postat av: Mikaela - i Frankrike

En av de bästa sakerna med Frankrike måste då vara tidningarna för 1 euro ;)

2013-03-21 @ 22:27:20
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0