Vendredi et samedi

Kvällen igår blev inte helt som jag hade trott. Vid lite innan 19 så gick pojken hemifrån utan att säga var han skulle och et visade sig senare att han hade middag med klassen som avslutning för denna terminen. Samtidigt fick jag veta att mamman inte skulle komma hem förrän efter midnatt, men hon trodde att pappan skulle komma hem lite efter 21. Så jag var helt själv med flickan till... klockan 23 när pappan slutligen faktiskt kom hem. Inte för att de gjorde mig något att "barnvakta" men det är lite jobbigt när man väntar sig en sak och så blir det nästan två timmar längre. När jag väl blev "fri" så ringde jag pappa som fyllde år gör att gratulera innan jag ramlade i säng...
Nu idag så mötte jag upp Elin och Meg runt 11.20 för att åka ner till Gare d'Austerlitz och Jardin des Plantes (typ en botanisk trädgård/park) och gå på Paleontologiska museet. Riktigt coolt var det med massa skelett, bland annat mammut, blåval och några dinosaurier. Efter museet gick vi till McDo precis bredvid för lite lunch innan vi satte oss i parken en stund. Sen behövde Elin hitta något att ha på sig i kväll, så vi gick bort till Gare de Lyon för att ta oss till bästa stället att vistas en svettig lördag eftermiddag, Champs Elysées (inte alls sarkastisk...). När hon väl hittade en kjol så drog vi oss hem för att ta det lite lugnt, och nu sitter jag med två fönster vidöppna för att försöka få ner värmen i mitt rum till under 25.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0