Om vädret...

Jag vet inte riktigt var jag ska börja för att beskriva dagens väder. Jag kollade väderleksrapporten igår innan jag gick och la mig och den sa runt 25 grader och sol. Så jag var lite chockad när jag vaknade vid sju av ösregn och åska. Åskovädret var som värst när jag gick till skolan, då var det blixtar mest överallt och det regnade så hårt att det studsade upp flera decimeter, så jag fick springa till tåget i regnet för jag vågade inte ta upp paraplyet. Sen när jag var halvvägs till skolan slutade det hipp som happ och solen och en blå himmel kom fram. När jag kom hem från skolan fick jag byta om för att jag höll på att dö av värmeslag och jag satt ute och solade innan jag åkte för att hämta flickan. Det tog mig knappa 15 minuter att komma tillbaka till huset med flickan och då är det helt plötsligt mulet och fem minuter senare hör jag åskan igen och nu när jag sitter och skriver börjar det ösregna igen... Så eftersom den riktiga sommarvärmen verkar komma nu så får jag väl räkna med en del oväder framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0