Les Soldes!!

Senaste dagarna har mest bestått av körande fram och tillbaka, samt en fin liten picknick i skolan igår. Flickan och jag gick först till Gustaf, den svenska butiken i St Ger, för att köpa Ahlgren's bilar (barnen är besatta av dem!) innan vi gick till skolan där det serverades grillad korv, några olika sallader och massa efterrätter! 
Idag, så körde jag barnen på morgonen, sen på eftermiddagen när mamman kom hem så åkte jag in till Paris och Boulevard Haussmann för att kolla på rean. Eftersom det var första dagen på rean, så fick man kämpa sig igenom gångarna på LaFayette. Här i Frankrike är det lite annorlunda med reorna än i Sverige, då man här han en dag då alla affärer börjar sina reor. Sen har de även rätt att ha öppet på söndagar under rea-perioden, så söndagar under reatiden undviker jag helst LaFayette...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0