dimanche 16 juin

I fredags hade barnen sina sista skoldagar för detta skolåret och är nu på sommarlov. Så nu är det fyra veckor haldagsjobb som gäller för mig, kul... Hoppas att vädret är ganska fint så att man kan göra något annat än att sitta inomhus, för det är då folk blir uttåkade och börjar bråka. Jag har i alla fall en vecka kvar i skolan, så därför ska flickan följa med den gamla au pairen på hennes jobb (ett dagis några minuter bort) hela nästa vecka. Pojken får klara sig själv hemma under tiden jag är i skolan.
I fredags åkte jag in tidigt till Paris för att möta upp Meg utanför katakomberna nere i 14:e. Eftersom vi var där tidigt behövde vi bara vänta lite mer än en halvtimme och det var det värt. Riktigt häftigt var det att gå under jorden och se alla 6 miljoner skelett som finns där. Efter det gick vi och delade en pizza på en restaurang i 7:e innan vi gick till Musée d'Orsay och kollade in impressionisterna (som nu finns på 5:e våningen och inte första...). Igår, lördag, åt jag lunch hemma innan jag åkte in till Meg, där Elin också var, och vi var alla tre trötta och visste inte vad vi ville göra, så det slutade med att vi spelade Monopol på Megs rum. Sedan på kvällen gick Elin och Meg för att träffa några kompisar, medan jag åkte hem för att jag var så trött.

Kommentarer
Postat av: Mikaela i Frankrike

men hjälp vad tidigt dina får sommarlov! förstår att det verkligen inte är kul med heldagsjobb i 4 veckor... min får sommarlov den 4 juli :o

Svar: Jo, det är för att de går på ett privat collège som vill ha bort alla de yngre barnen så att de äldsta kan få göra sin bac ifred :) Om alla hade det så bra! ;)
Gabriella Svensson

2013-06-17 @ 09:43:35
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0