Dagens

Mormor frågade mig igår om jag också var ledig i morgon (alltså idag), och då fick jag förtydliga lite för henne att nej, fransmännen är inte lediga på Sveriges nationaldag. Antar att hon bar tänkte att det var någon dag alla var lediga, men lite kul var det. 
Även om jag inte varit ledig så har det varit en bra dag. Solen har stekt och varken moln eller vind. Efter skolan gick jag till slottsparken för en promenad i väntan på bussen och av ren tillfällighet mötte jag Ninna och hennes kompis där, så jag gick med dem och satt en halvtimme i gräset. Det var riktigt varmt, så varmt att när jag gick så flyttade de till skuggan...
När jag kom hem åt jag lunch och satte mig sedan i solen i en halvtimme innan molnen började komma. Sen kom barnen hem och efter middagen så spelade pojken och jag fotboll och pingis. Det var fortfarande vid klockan halv nio väldigt varmt och i morgon ska det bli ännu varmare (pjuu...) innan det svalnar av lite till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0