Aujourd'hui il faisait beau

Valde att stanna hemma i eftermiddags, kände det var ett bra val. Under eftermiddagen har jag hunnit sitta och njuta i solen, prata ett bra tag med mormor och morfar, redigera bilder (har några tusen att ta tag i från min vistelse här) och nu på kvällen har jag ätit middag med barnen, mamma och hennes bror. Samtalet var om tennis eftersom det är French Open nu, eller Roland Garros som de säger, och pojken är intresserad av det och själv spelar. För någon dag sedan försökte jag förklara för honom att Sverige inte hade några jättebra tennisspelare för tillfället, men att vi hade några av de mest kända genom tiderna, dock kände inte han till några av dem. Därför kändes det ganska bra när både mamman och hennes bror drog upp Björn Borg och Mats Wilander, så att jag fick en bekräftelse på att det inte bara var för att jag var svensk som jag visste vilka de var.
Efter maten gick vi ut, i bara klänning kan jag tilläga för det var fortfarande runt 20 grader, och spelade lite pingis och kastade lite med volleybollen. Pojken hade en väldigt intensiv match med sin morbror...
Lite efter nio gick jag in och nu så ska jag snart gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0