Sunday? No snowday!

Nu är jag hemma igen. Spenderade hela dagen hemma igår innan jag åkte till Elin vid 18-tiden för filmkväll, med supergod sallad med chèvre, och sleepover. Hon hade normal temperatur i sin lilla stuga, så nu fryser jag inte lika mycket längre. Även om jag fortfarande har underställ och flera par strumpor på mig inomhus...
Idag så tog vi det lugnt på morgonen innan vi gick mot tåget och tog oss till La Defense för att träffa Meg. Vi bestämde oss för att gå på bio, Django blev det till slut. Lång men bra film, med väldigt mycket blod dock. Tråkigt nog så glömde vi bort tiden, så vi kom lite sent (alltså inte innan reklamen tagit slut) och tydligen hade alla andra också bestämt sig för att se den filmen just idag, för vi fick sitta på skilda platser.
Efter det fikade vi (eller bara Elin) innan vi åkte hem till oss själva. När jag skulle hoppa på tåget hem så mötte jag, som jag oftast gör på söndagar, en tjej som skolan som bor i samma by som jag. Så resan hem gick snabbt och sen var det bara att pulsa hem i snön. Okej det är inte jättemycket, men 15 cm kanske.
Elin kollade för övrigt på väderleksrapporten för nästa helg. Det stod att det skulle bli -14 och -17 grader. I Paris. Hoppas innerligt att YR har fel denna gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0