Shopping, again

Jag hade ogår tänkt att komma hem lite tidigare, alltså inte det allra sista tåget. Fast när jag kommer till La Defense så säger en kvinna att jag får ta ersättningsbuss istället och jag kommer på att tågen inte skulle gå som vanligt denna veckan. Jag frågar vilken buss jag ska ta och han berättar att alla får ta samma buss, den går till St Cloud och därifrån får man ta sig vidare mot sin destination. Jag fick skräcktanken (kan bero på att det sist tog TVÅ timmar från St Cloud till mig med buss) att jag inte skulle koma hem förrän timmar senare, men när vi väl kom fram så visade det sig att från St Cloud skulle vi ta tåget som vanligt, så jag kom hem 1.30.
I morse bestämde Elin och jag att vi skulle åka in till Auber/Opéra kolla lite i affärer och sen se vad vi kände för. Meg, den australienska tjejen mötte också upp oss. Elin köpte en väska och sen åkte vi mot Champs Elysées där vi åt lite lunch innan elin åkte hem för att barnvakta. Meg och jag gick hela gatan på båda sidor och pratade om filmer innan vi också åkte hem.
Imorgon bestämde vi att vi ska träffas tidigt och åka till Louvren (vilket vi inte har "hunnit" göra på fyra månader).
Det blir nog kul, har inte varit där på 10 år, så det enda jag komer ihåg är hur skrattretande Mona Lisa, eller La Joconde som den heter på franska, är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0