Eftermiddagen

Vid fyratiden ringde killen hem och frågade om jag kunde hämta dem, eftersom bussen fortfarande inte gick, men jag hann bara gå in i mitt rum för att hämta min jacka innan han ringde och sa att kompisens pappa redan var på väg. Sen satte jag mig och tittade på en fransk film jag tänkt se länge och efter ett tag gjorde pojken mig sällskap. Les Bronzés font du ski heter den, ungefär som en fransk sällskapsresa-snowroller eller vad den heter, fast med aningen annorlunda humor (fransmännen är inte så mycket för det subtila när det kommer till humor verkar det som). I alla fall är de som gjort filmen samma personer (le splenindid, ett gäng typ som galenskaparna) som i filmen Le père noël est une ordue, som jag såg innan jul, men den här var roligare.
En av de roligaste scenerna, domino i skidledet!
Och domino i skidstället. Två gånger till och med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0