Vita landskap

Det har snöat en del under natten (i princip hela skulle jag tro!) och mestadels av dagen. Det ska tydligen snöa hela natten också. Kul...
Efter skolan idag försökte jag slinga mitt hår. Själv. Gick lagom bra. Vågar och vill inte riktigt gå till en frisör och göra det här i Frankrike för:
1. det kan bli liiite svårt att förklara precis hur jag vill ha det på franska (skulle eventuellt kunna visa en bild eller nåt)
2. ungefär 5% (har inga direkta källor, men kollar man runt så känns det så) är blonda i detta land och det får mig att tveka på frisörernas kunskap om att slinga/färga blonda hår, för det flesta fransoser/fransyskor som är blonda drar åt det fruktade gula hållet. Usch och fy!
Ja, tillbaka till resultatet. Färgen är helt okej, någon omgång med silverschampo så blir det perfa, MEN...
Det blev en aning fläckigt. Den fjantiga lilla penseln man skulle använda sög och därför hade jag jättesvårt att sprida ut färgen på slingorna. Fast nu är det som det är. Får se lite halvkonstig ut ett tag nu.
Vår uppfart till huset... Vad hände med att våren var på väg?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0