Palais Maillot

Jag kom hem för någon timme sedan, men har inte orkat göra någonting. Är helt slut. 
Igår var tanken att vi skulle träffas några tjejer hos Elin och äta och förfesta lite innan vi gick ut, men det ändrades i sista stund och istället var vi i Linas underbara lägenhet i 17:e. Det slutade med att vi blev fyra stycken, som åt middag, ost och baguette och spelade spel. Lite efter 12 hade vi fortfarande inte bestämt oss om vi skulle ut med ett annat gäng eller om vi skulle någon annanstans, men efter lite överväganden så åkte vi mot Porte Maillot (bortanför triumfbågen) för att kolla in klubben Palais Maillot. Jag har kompisar som har sagt att de tycker jättemycket om den, men vi var ändå lite tveksamma. Fast det visade sig att vi älskade det och hade en fantastiskt rolig kväll/natt. När vi först kom dit så var det en kort kö vi fick ställa oss i och jag tror jag suckade och sa någonting på engelska, för rätt var det var så kom det några amerikanare och frågade oss om vi också vara från USA och om vi var fyra stycken. De hade bokat ett VIP-bord och på dem kan man vara tio stycken och de var sex, så de undrade om vi ville hänga på. Vi sa ja och fick gå in gratis istället för att betala typ 18 €. Dock visade det sig att bordet (med alkohol) skulle kosta 33 € PER PERSON! Fast när vi väl kom in hade de inga VIP-bord kvar, så det enda vi betalade för kvällen var garderoben för 3 €. Ibland har man flyt!
Hur som helst var det amerikanska gänget supertrevliga och tjejen som vi pratade mest med, hon var lika gammal som vi och pluggar i Paris, så vi kanske kommer att ses fler gånger.
Vid 5.30 gick vi mot metron (typ 2 min från klubben) och åkte hem till Lina för att hämta våra grejer innan vi tog oss hem. Eller jag skulle ju sova hos Elin, så lite efter sju kom vi hem och fick sova. Jag vaknade knappt två timmar senare, men Elin var supertrött så hon låg kvar lite till. När vi sedan, vid lunchtid, gick upp, så var vi så trötta och det blötsnöade, så vi bestämde oss för att köra filmdag hemma. Första filmen sov vi oss halvt igenom (man ska aldrig ta filmer man inte sett förut när man är trött) och efter den andra filmen så drog jag mig ut i snövädret för att ta mig hemåt. Lite efter sex kom jag slutligen hem och jag känner att jag kommer att sova som en stock i natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0