Långdag i Paris

Igår åkte jag in till Paris vid klockan 11, och jag åkte inte hem igen förrän vid 00.20. Har aldrig varit inne så länge i sträck och det känns definitivt i mina trötta fötter idag. Vi (Elin, Meg och jag) började med att gå runt lite i affärer, bland annat Le Bon Marché i 7:e tror jag, ungefär som lafayette, och La Grand Epicerie de Paris, en gigantisk mataffär med massa delikatesser, fast till ett ganska fint pris också...
Redan hade de andra blivit så hungriga att vi gick till en restaurang och satte oss. Pasta med lax tog jag, och jag ångrade mig Internet. Meg orkade knappt äta upp halva sin pizza, så hon blev överlycklig när servitören frågade om hon ville få den i en doggybag. Visste inte att man gjorde så i Frankrike!
Efter maten gick vi för att möta upp en svensk kille som bor nära Elin och gick till Ladurée, ett jättekänt patisserie, mest kända flr sina macaroner. Bubbelgum och grönt äpple smakade jag och de var supergoda, men sen kostar det också.Vi splittrade upp lite efter fikan och vi följde Meg, som skulle barnvakta, en bit hem innan vi tog metron upp till Opéran. För att underhålla oss lite gick vi in och provade skor på Printemps, kollade smink på Sephora och var inne lite på H&M. Vi bestämde för att möta upp Lina när hon hade ätit färdigt, så för att få i oss lite kvällsmat åkte vi till brioche dorée på Champs Elysées. När vi skulle gå och möta upp Lina ville Elin in på H&M. De har nämligen öppet till midnatt alla dagar!! Lina lyckades hitta oss därinne och vi åkte vidare mot Grands Boulevards för drinkar och tjejsnack. Runt ett kom jag till slut hem och då trillade jag nästan ihop i sängen, men efter några timmars sömn är jag nu pigg som en mört igen!
Den underbara pastan!
Och fina färgglada drinkar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0