La coulée verte

Har spenderat en väldigt kall och blåsig dag med Ninna i Marais. Eller vi var lite överallt egentligen. Började i Marais, jag åt en kalkonfalafel, gick mot Bastille och gick någon kilometer på La coulée verte, en gammal viadukt som nu är en planterad promenadväg. Kommer definitivt gå dit flera gånger sen när det blivit varmt. Sen tog vi metron hela vägen bort till Etoile, via Montparnasse och just linje 6, den vi åkte med, har en bit ifrån Etoile (triumfbågen) en superfin vy över Eiffeltornet. Sen tog vi oss vidare, vi klarade helt enkelt inte av kylan, mot La Defense, där vi strövade runt lite innan vi tog oss hem.
När vi skulle äta middag fick jag reda på att flickan har blivit sjuk, så det lutar åt att jag får stanna hemma imorgon. Jaja, jag har varit väldigt lite hemma de senaste dagarna, så det kanske bara är bra att jag får en anledning att vara hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0