Opéra Garnier

Igår på eftermiddagen åkte jag in till Paris och mötte upp Elin och Malin och vi tog oss sedan till Opera Garnier där vi letade upp ett Starbucks eftersom Elin var i desperat behov av koffein. De tog superlång tid med min frappe och när de väl blev klara så hade de gjort fel så jag fick både den felgjorda (som jag gav till Malin) och den riktigt. Med lite förfriskningar satte vi oss på trappan till operan och njöt av solen och gatumusikanterna ett bra tag innan vi gick för att kolla in operan inuti. Det visade sig vara stängt så vi gick istället och visade Malin Lafayette och Printemps innan vi gick in på Monki och sedan åkte hem till Elin. De behövde nämligen byta om lite för att gå ut och äta. Lite efter sju gick vi tillbaka till tågstationen och åkte ner till Saint Michel för att slutligen hamna på en restaurang vid Odéon med meny för 12€50. Maten var bra till priset och vi satt kvar till halv elva innan vi drog oss mot Châtelet. Där mötte vi några andra tjejer (vet inte varför jag alltid träffar folk jag känner kvällstid i Châtelet?) och jag tåg tåget med dem medan Elin och Malin väntade på sitt tåg hem. När jag hoppade av i La Defense vid 23.20 och trodde att jag precis skulle hinna tåget visade det sig att det var arbete på spåren och ersättningsbuss första biten… Alltid lika kul! Så istället för att ta tåget vid 23.25 tog jag tåget i St Cloud vid 00.15 och kom hem runt 00.45. Lite kul dock var att en snubbe som satt en bit bakom mig, som antingen var lite efterbliven eller lite full, sa när han skulle gå av: -God kväll Mademoiselle, förresten jag gillar ditt hår. Konstigaste kommentaren typ ever, men jag skrattade ett gott tag.
När jag kom hem var jag så trött att jag inte kunde somna förrän klockan tre och eftersom jag gick upp 8 i morse har jag varit halvdöd hela dagen.
Efter skolan åkte jag in till Paris och till operan där jag satte mig på trappan i solen och väntade. Det var ett band/orkester som spelade jättebra och efter en stund kom Mali, Elin och Meg och vi gick till ingången. Det var tyvärr inte gratis men väl värt pengarna för gud vad fint det va! Vi fick även gå in en pytteliten stund i själva föreställningssalen eller vad man kallar det och där hade de genrep för en ballet och det var så fint. Jag älskar verkligen ballet och nu känner jag att jag måste gå på en innan jag åker hem!
Entrén till Operan med fina tjejer
Såhär fint var det innan man gick upp för trappan
Elin går diskret ner för trappan...
Det fina taket
Swedish house maffia typ
Utsikten från terassen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0