Montmartre

Idag gick jag tidigt till skolan för att kunna träffa Malin så tidigt som möjligt. Lite efter 11 möttes vi upp i La Defense och åkte mot Pigalle för att kolla in Moulin Rouge. Sedan gick vi till kärleksväggen vid Abbesse innan vi tog oss upp på kullen till kyrkan, Sacre Cœur.
Där gick vi runt lite, kollade utsikten och torget med alla konstnärer innan vi gick ner och käkade lite skräpmat.
Runt 14 åkte vi mot Etoile för att möta upp Elin och medan vi väntade på henne gick vi till Nike Store och kollade in alla nyheter. När Elin väl kom så var jag tvungen att gå så vi hann inte ens prata innan jag gav mig hemåt.
För drygt två timmar sen kom mormorn och hade dessutom med sig lasagne så jag behöver inte laga mat! (överlycklig...) Jag hoppas dock att vi äter snart för jag börjar bli riktigt hungrig.
Jag och utsikten
Malin och utsikten
Malin och Sacre Cœur
Utsikten
Lite musik, han spelade hallelujah superduperfint
Sacre Cœur
Kyrkan bakifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0