Helveteseftermiddag

Vid 15 tog jag tåget mot Paris. Halvvägs till La Defense stannade det och efter 10-15 minuter sa det att det varit en olycka och att vi skulle få vänta. Efter ytterligare lite tid visade det sig att inga tåg gick åt något håll, blir helt handikappad varje gång det inte funkar. Så i ett försök att ta mig hem så frågade jag damen i biljettkiosken ifall det fanns något sätt att ta sig hem till mig och det fanns det. Ta den bussen till den stationen och därifrån tar du en buss till Marly. Toppen! Förutom det faktum att bussen inte går hela vägen till den stationen, utan stannar vid stationen före. Så jag försöker tänka logiskt och tar en buss ner till Versaille för jag vet att det går en buss mellan Versaille och St Germain. Kan bara berätta att de franska busstidtabellerna- och kartorna inte är de lättaste att förstå, dessutom har de på flera ställen 10 olika busstopp som är utspridda på massa olika refuger.
Väl framme i Versaille, ungefär två timmar efter att tåget stannat, så frågar jag där var jag kan ta bussen till St Germain, men ingen visste riktigt svaret, så jag ringde till Elin och bad henne googla fram det till mig. Efter att ha pratat med henne i några minuter och gått över halva Versaille hittade jag ett stopp till min buss. Den gick tydligen väldigt ofta, så fick bara vänta 15 minuter innan nästa kom. Sedan tog det nästan en timme till St G och där fick jag vänta 25 minuter innan jag kunde ta sista bussen hem. Klockan 20 kom jag slutligen hem. Efter att inte ha gjort något annat än att sitta på tåg, buss eller att irra runt. Nu ska jag lägga mig, för jag är så trött att det nästan snurrar i huvudet!
Finns massa fina byggnader i Versaille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0