Besök och karuseller

Har inte hunnit skriva eftersom mormor och morfar är här, däremot har jag hunnit med massa turistande. I lördags tog vi oss ut för några timmar i Versaille, mestadels på slottet och parken såklart. Riktigt fint och de gamla var mycket imponerade. På kvällen åkte vi ner till St Michel och åt god och billig middag innan vi åkte hem till hotellet vid montmartre. Igår, söndag, gick vi hela vägen från Pigalle till Palais Royale, Louvren, Notre-Dame och slutligen Centre Pompidou innan vi åkte tillbaka till hotellet. Efter några timmars vila där åt vi middag vid Abbesses innan jag åkte hem.
Idag jobbade jag, det är lov, dock var jag ensam med flickan för pojken åkte ner till släkten tre dagar tidigare än de andra. Eftersom det bara var vi två hade mamman sagt att vi kunde hitta på något i Paris om vi ville. Så tillsammans med flickans kompis åkte vi till Jardin d'Acclimatation i västra Paris, i kanten av Bologneskogen. Det är en liten attraktionspark med lite olika djur, attraktion, spel och lekplatser för barn. Efter några timmar där och några roliga karuseller åkte vi mot Saint Lazare för att möta upp mormor och morfar där och åka hem. När vi kom hem visade jag runt dem lite i byn och i huset innan de åkte tillbaka till Paris igen.
I morgon vet jag inte planerna än, men det lär vi märka! Det enda jag vet är att när jag slutar på kvällen ska jag in och säga hejdå till mormor och morfar innan de åker hem på onsdag morgon.
Morfar och mormor vid "kärleksväggen"
Den blygsamma ingången till slottet i Versaille
Tydligen kallades det här en "vattenshow", jag tycker dock mest det liknade en helt vanlig fontän...
I Jardin d'Acclimatation hade de en fin påfågel som gick runt
Galningarna ni ser var mitt sällskap idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0