What a night

Dagen spenderades hemma med städning av rummet och tvättning av kläderna. Än så länge gick allt bra. Problemet kommer först när barnen ska komma hem, för då ringer mamman och säger att flickan har svårt att andas, att det har hänt förut och att jag måste lugna ner henne. Mitt i detta "astmaanfall" kommer en granntjej som ska hjälpa dem med läxorna och hon ringer sen sin mamma, för flickan som jag trodde var bra igen, har börjat hyperventiler återigen. I nästan en hel timme ligger hon på golvet innan hon kommer tillbaka till normalt. Pappan kommer hem tidigare p.g.a. det som hänt, då mamman lägligt nog var i skolan på lärarsamtal hela kvällen. Tillslut får jag i alla fall tid till att börja med maten och då är klockan redan 20.00, tur att de är vana vid att äta sent i det här landet. Eftersom hon är helt utmattad av "attacken" ska flickan stanna hema i morgon. Det var typ den sämsta dagen för mig då jag måste till skolan för registreringen, men mamman sa att det är bäst att jag åker dit tidigt medan flickan, förhoppningsvis, sover. Sen blir det hela dagen hemma med flickan, inte direkt vad jag tänkt mig, men det ska nog gå ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0