Tisdag

Idag var jag i skolan redan vid 9.30, hade tagit bussen med flickan som började då och eftersom det var ganska kyligt ute tänkte jag att jag kan likaväl sätta mig i skolan och läsa lite i min bok. På lektionen var det runttur på skolan och träff med alla lärare, därefter en kort lektion med klassen. Eftersom de hade lovat att bjuda på frukost tänkte vi svenska inte på att ta med mellanmål, för om man i Sverige säger att man bjuder på frukost får du någonting mellan en ostfralla och hotelfrukost, men vi glömde att frukost i Frankrike betyder... socker, socker och kaffe. Småkakor, Madeleines och brioche var det som bjöds. Eftersom jag inte gillar det var jag lagom hungrig när jag kom hem igen vid halv tre.
När jag kom hem åt jag lunch och  kollade jag färdigt på filmen jag påbörjade igår. Jag har en liten lugn stund nu, för barnen är sysselsatta. Tjejen som hjälper dem med läxorna är här och middagen står redan i ugnen. Blir nog en ganska skön kväll. Jag hoppas det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: jonna

hej!
jag funderar på att åka som au pair och undrar var och hur du pluggar franska... hur man gör med anmälan och sånt? väljer man själv vart man vill plugga osv?
tack på förhand :)

2012-10-10 @ 15:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0