Sommarens sista dagar

Hela denna helgen har det varit sommarvärme, vilket vi har tagit till vara på genom att luncha/fika i parken. För i Paris finns det så många fina parker. Igår var Ninna och jag i Parc de Buttes Chamont igen efter att ha kollat in marknaden vid Port de Clingancourt. När vi kom till marknaden tog det oss ca fem minuter innan vi insåg att ingen av oss egentligen tyckte om marknader, så då gick vi igen. I parken var det så varmt att vi efter att vi ätit upp vår lunch gick en liten runda för att hitta något gott att smaska på. Stånden som fanns i parken erbjöd inget av intresse så vi gick ut för att leta istället. Precis utanför utgången står det en dam som säljer egengjort godis, fudge och nougat, så vi tänker att det köper vi. När vi har plockat till oss lite väger hon det och säger 15 €!! Svindyrt ju! Dessutom trodde hon att vi var ryska. Trots det sanslösa priset var det väldigt gott.
Just nu håller jag på att tvätta för första gången, så jag hoppas att jag kommer att ha några kläder kvar sen efter. Sen ska jag äta lite lunch och göra ett test online för skolan jag ska läsa mina franskakurser på, måste ha det gjort till imorn då jag ska dit för att få reda på vilken grupp jag kommer i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0