Pique-nique

Nu kom mamman precis hem, så nu är jag ledig för helgen! Ikväll blir dock en lugn kväll hemma för i morgon har jag tänkt att ge mig in till Paris relativt tidigt så att jag hinner beta av en del obligatoriska ställen. Jag har ju varit i Paris två gånger innan, senast förra våren, så jag har ju sett allt innan, men när man ska bo här i ett år känns det som att man måste se det ändå. Sen har jag fått höra från några andra tjejer som ska gå på samma skola som jag att det är öppet hus i morgon så att man kan kolla in lokalerna och träffa lärarna på skolan. Ska försöka klämma in det också!
Idag var jag inne i St Germain i några timmar, för den franska agenturen jag är här med anordnade en pick-nick för alla au pairer. Det var mycket trevlig och vi var nog 30-40 st där och minst 10 tror jag var svenska, sen var det några norskor och finskor, så typ hälften som var där kunde man kommunisera med på svenska. Så skönt! Varmt var det också, soligt och vindstilla, så alla höll på att smälta bort. Fick en väldigt fin (ironisk) bränna efter mitt linne.
Efter att pick-nicken var slut gick Elin och jag runt lite på stan och tittade lite för att fördriva tiden tills jag skulle ta bussen hem med flickan. Jag blev verkligen positivt överraskad. När jag har varit där innan har det varit så tidigt på dagen att affärerna inte har öppnat än, men när jag idag var där på eftermiddagen så såg jag vilken mysig stad det är. 
När vi kom hem satt flickan vid datorn lite innan pojken kom hem och vi satte igång en film. The tourist blev det, men självklart på franska. Här vill man inte ha filmerna på orginalspråk, undertext är för jobbigt. Sen när filmen var slut lagade jag middag och efter det kom mamman hem.
Nu ska jag sätta mig med mitt svenska plockgodis och titta på So You Think You Can Dance!

Kommentarer
Postat av: Mikaela - i Frankrike

Vilken organisation åker du med?:)

Svar: Jag åker med STS och deras samarbetspartner i Paris heter Accueil International Services :)
Gabriella Svensson

2012-09-09 @ 12:21:31
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0