Pasta med skinksås

Jag lagade mat första gången i Frankrike idag. Måste säga att det gick väldigt bra. Jag hade snokat runt lite i köket så jag visste lite vad som fanns i alla skåp och vad som fanns i kylen och frysen. Det slutade med att jag körde på pasta med ärt- och skinksås. Klar succé! Jag var lite nervös för jag vet att barnen är lite kräsna med mat, men pojken, flickan är ju inte hemma, sa att det var delicious och jag tror inte att han ljög för han tog två gånger.
Samtidigt som pastan kokade passade jag på att söka efter snabba, billiga recept på recept.nu. Så nu blir det förmodligen lite lättare att bestämma vad man ska göra. Tack och lov att, sen när skolan börjar, behöver jag bara laga mat en gång om dagen, för lunch får de ju i skolan. 
Nu ska jag nog sätta mig och läsa lite, så får jag se vad som händer i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej!
Vad roligt att du bloggar om ditt år i Frankrike. Jag funderar själv på att åka som Au-pair till Frankrike i ett halv år i Januari och undrar om du åker via en organisation eller om du själv hittat en värdfamilj? Hur duktig på franska behöver man vara för att få åka och klara sig i en familj?
Du verkar ha fått en jätte bra familj hoppas du får ett super bra år!

Svar: Hej! Vad kul att du hittat hit. Jag tycker absolut att du borde ta chansen att åka som au pair. Jag har åkt med STS, men just till Frankrike är det ganska lätt att åka själv. Vet man med sig att man kan vara lite långsam med att fixa saker och har mycket frågor är en organisation bra. Och när det kommer till franskan skiljer den sig väldigt mycket beroende på vilken familj man hamnar i. Min familj kan engelska relativt bra, och det finns jättemånga halv-franska familjer som vill ha au pairer som pratar exempelvis engelska eller svenska med barnen. Så bristande franska är absolut inget problem, man lär sig snabbt när man är tvungen! Hoppas du fick svar på din fråga :)
Gabriella Svensson

2012-09-03 @ 18:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0