Paris!!!

Nu har jag varit inne i Paris för första gången, för i år alltså. Lyckades tillslut lura med mig ett sällskap från staden/byn bredvid, en annan svensk au pair. Hon bor på första stoppet på tåglinjen, jag på andra, så vi planerade att träffas på tåget. Det gick först inte så bra, men efter att jag tillslut kom på att kolla min franska mobil, hittade jag henne i en annan tågvagn. Vi hoppade först av i La Defense, businessdistrikt med superstora köpcenter. Där gick vi bara och tittade en liten stund, såg in mot Paris, innan vi fortsatte mot Bastille och Marais, supermysigt område. Där gick vi runt bland alla människor och pratade och tittade runt innan vi satte oss på ett litet fik eller vad man ska kalla det. Lite efter sex gick vi vidare för att leta efter en metro. Vi lyckades ganska snabbt och gick inte fel en enda gång (!!). En väldigt trevlig eftermiddag blev det i alla fall. 
Imorn ska jag vara själv med barnen för första gången, men eftersom de är så stora klarar de sig mestadels själva. Sen på onsdag drar skolan igång för dem, så då kan jag börja få in lite rutiner igen. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hoppar du på i Saint-Germain-en-Laye då?

Svar: Nej, eller det beror på. Om jag åker med barnen till skolan eller själv är i skolan blir det de. Annars tar jag tåget från L'Etang :)
Gabriella Svensson

2012-09-04 @ 19:15:01
URL: http://linneaifrankrike.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0