Onsdag = utforskardag

Igår eftermiddag, när jag väl blev ledig, åkte jag in till Paris för att ströva runt lite. Vädret var inte det bästa, men jag hade klätt mig med det i åtanke, boots och jacka med luva. Jag började i området kring Madeleine där märkesaffärerna ligger på rad, och tog mig sedan ner mot Parc de Tuileries, parken vid Louvren. Där åt jag mitt mellanmål och gick runt en liten stund. Sen började det regna något fruktansvärt, men då tog jag bara upp min luva och fortsatte min färd. Jag gick förbi Petit Palais, Grand Palais, Les Invalides och Pont Alexandre innan jag fick se mig besegrad av regnet, för då stod det som spö i backen och jag började bli blöt inpå kroppen. Så jag tog mig till närmsta metro och vidare mot La Defense, där jag köpte lite nödvändiga grejer till skolan.
Idag, efter skolan, gick vi först och köpte den bok vi kommer använda oss av och sen gick vill till en liten träff med den före detta assistenten för agenturen och några au pairer. Vi var bara några få och flera behövde gå ganska tidigt, så då tog vi oss till ett café, för att komma undan regnet, där vi satt ett tag innan jag var tvungen att ta mig hem.
Parc de Tuileries (med Eiffeltornet i bakgrunden)
Louvren
L'arc du cheval (båge vid Louvren, ni kan se lite av pyramiden igenom)
Den fina grinden in till parken
Så att alla vet att det är hans bro
Anses vara, och är nog, den vackraste och mest utsmyckade bron i Paris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0