Lång dag

Idag gick jag upp tidigt för att åka till skolan för att registrera mig och hinna tillbaka så snabbt som möjligt för att ge flickan lunch och köra tillbaka henne till skolan vid halv ett. Då hon fick något astmaanfall igår var hon så trött att mamman sa att hon kunde stanna hemma hela dagen, men sen ångrade hon sig och sa att hon då skulle missa för mycket. Så alltså skulle hon gå på eftermiddagen. I alla fall började själva processen på skolan vid 9.00. Klockan 11.05 är jag vid busshållplatsen och har precis missat min buss, min telefon har dessutom lagt av så jag får inte tag på mamman eller flickan. Jag tar bussen till grannstaden så att jag kan ta tåget därifrån hem. Lyckligtvis träffar jag flickans bästa kompis på bussen, så jag får låna hennes telefon för att sms:a till flickan att jag är på väg hem. Bussen, som ska komma 5 min innan tåget går, är försenad p.g.a. av att trafikljusen i en korsning var sönder så vi fick stå där och vänta, så jag missar tåget och får vänta på nästa som går en halvtimme senare. Som ni förstår kom jag hem ganska sent, klockan hann bli kvart över tolv och därför sa mamman att jag ändå inte skulle hinna få flickan till skolan i tid, så hon fick stanna hemma hela dagen. Så idag har vi tittat på film, på franska med fransk text, och spelat piano och Wii. Sen kom pojken hem och då åt vi middag och strax efteråt blev jag ledig för då kom mamman hem.
Förrestan glömde säga hamnade i grupp B2 på skolan, vilket jag hoppades på, så det känns bra. Men tyvärr går den tydligen bara mellan 11.15-13.15 och jag hade hellre velat ha morgonlektionen för då har man resten av dagen ledig, men sånt är livet.
Ska gå och lägga mig nu för det har varit en lång dag och jag är trött.
Bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0