Helgen

Har knappt varit hemma alls i helgen, nästan alla tid har spenderats i Paris. På lördag kväll gick vi ut och åt med ett gäng tjejer innan vi kollade runt lite vad som fanns att göra på kvällstid. Igår, söndag åkte jag och Ninna tillbaka in till Paris till Belleville, de mångkulturella området, och vi som båda är blonda svenskar är vana vid att folk tittar, men har nog aldrig varit med om att folk stirrar som de gjorde där. Som att de aldrig sett en blondin förut! Där köpte vi i alla fall lunch som vi tog med oss till den fina parken där man kan se ut över hela Paris, men det var så sanslöst varmt att vi fick gömma oss i skuggan.
När vi ätit klart tog vi oss bort mot Parc Monceau eftersom vi skulle till en infoträff på svenska kyrkan som ligger i närheten. Parken var helt smockad överallt, det var hundratals människor som satt i gräset och hade pick-nick eller bara umgicks. 
Efter att ha frågat en del människor om vägen hittade vi till kyrkan och mötet, men vi hann inte stanna länge för Ninna var tvungen att komma hem en viss tid.
Väl hemma så blev det sen middag och efter det satt jag och spelade piano med flickan tills hon, och jag, skulle lägga sig. 
Vid lunch ska jag träffa upp Elin och så ska vi ta oss till Montmartre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0