Back to school

Nu är jag tillbaka från första lektionen och har hunnit äta lite lunch och tittar nu på Harry Potter på franska, måste bara berätta att de kallar trollstaven för baguette. Det känns jättebra att komma igång med skolan och jag längtar nästan till lektionen i morgon. Nivån känns väldigt bra och läraren och tjejerna, för det var inte en enda kille, verkar alla supertrevliga. Det enda som är lite jobbigt med skolan är att den pågår mellan 11.15-13.15 vilket gör att det blir lite svårt att passa in måltiderna, för jag måste gå hemifrån vid halv elva för att hinna med bussen och kommer hem tidigast klockan två, men det är sånt som löser sig. 
I helgen har jag varit väldigt trött och inte orkat uppdatera, men i lördags tog jag sovmorgon och tittade sedan på film på datorn innan jag vid 4-tiden tog mig in mot Paris för att träffa upp ett gäng svenska au pairer för picknick-middag vid Eiffeltornet. Det var mycket trevlig och vi fick se Eiffeltornet glittra hela tre gånger. Dagen efter, söndagen, tog vi oss till Parc Monceau för att träffas upp där innan vi gick till Svenska Kyrkan, som ligger i området. Där hade de en infoträff för sin grupp unga i Paris och det var folk från svenska ambassaden i Paris där och berättade om vad de jobbar med. Roligt att träffa massa andra svenskar.
I morgon är enda planen att jag ska till skolan igen och vad vi förstod bestod lektionen i morgon av rundtur på skolan och lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0