Aujourd'hui

Långt inlägg idag. Jag började dagen tidigt. Klockan sju, jag snoozade till 20 över, ringde klockan för kvart i åtta var jag och flickan tvungna att gå till bussen för att komma i tid till skolan. Det var uppstart idag, så hon gick bara två timmar, men total tid i St G tre timmar p.g.a. busstiderna. Under tiden hon var i skolan spatserade jag runt lite i Saint Germain.
Jag startade vid slottet, gick längs kanten på ena slottspaken tills det tog slut. Det gjorde det ca 45 min senare.
Från slottsparken kan man se in till Paris, dock var vädret inte särskilt bra den här morgonen så man såg mest ingenting. Det var disigt och så kallt att jag hade både jacka och scarf!
I slutet på gången. Långt där borta någonstans ligger slottet!
Efter detta gick jag ut från slottsparken och in mot den megagigantiska skogen, och där tog jag nån liten väg som kändes åt rätt håll. Efter ett tag blev jag dock väldigt orolig att jag skulle gå vilse med tanke på att skogen typ är flera mil lång. Men mitt lokalsinne (skogssinne?) är fortfarande friskt, efter en stund hittade jag tillbaka till parken och efter ca en timme och en kvart kunde jag se slottet igen!
Tadah!
Efter det hade jag... fortfarande mer än en timme att vänta, så då gick jag för att leta efter torget som jag visste skulle finnas där. Det hittades (tack vare mitt lokalsinne?) efter en stund, men efter som det var så tidigt var inget öppet, så jag gick vidare på min upptäcktsfärd. Då mötte jag en söt katt (bilden vill inte ladda upp).
Dagens långa promenad resulterade i att mina fötter blev en aning missnöjda. Fick äckligt stora blåsor över typ hela fötterna, så påväg tillbaka till busshållplatsen gick jag in på en pharmacia och köpte plåster, på franska! 
Det var första delen, sen skulle jag köra bilen första gången för att hämta killen i skolan, det gick helt utmärkt! Sen blev det lunch och sen fick jag ledigt för mamman kom hem, så då begav jag mig mot La Defense för att träffa Julia. Allt gick hyffsat fram tills vi skulle hitta varandra, vi gick båda till McDonalds, det var ju bara det att köpcentret var så stort att de hade flera! I alla fall, vi hittade varandra efter typ 20 minuter och då tog vi en snabb, men trevlig, fika innan hon var tvungen att hämta sina barn igen. Så jag åkte hem och la mig i sängen för jag var så trött, och där har jag i princip varit hela kvällen. För trött för att göra något.
 
Åh, förresten, när jag gick hem från stationen var det något som rörde på sig i trädet precis ovenför mig. Då var det en ekorre som tittade ner på mig. Han var max en meter ovanför mitt huvud! Lite creepy faktiskt. 
Nej, nu ska jag lägga mig, så bonne nuit à vous!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0