Svennetacos

Idag var det då äntligen dags för tacos i Svenska kyrkan, vilket var uppskattat då jag inte ätit tacos sen jag kom hit. Det var underbart gott och efter maten var det ett liten musikquiz som några killar hade satt ihop. Vi tävlade i lag, så de som satt vid vårt bord blev lag Överstrukna, detta för att vi strök över det första namnet vi kom på (vi bestod i majoritet av naturare, och de har som ni vet lite dålig fantasi). Första delen bestod av mer eller mindre musikrelaterade frågor som vi kunde de flesta. Andra delen bestod av ett snyggt ihopsatt musikmedley, som framfördes av två av killarna på gitarr. I början av medleyt gick det att få ner låt och artist innan de bytte låt, men ju mer medleyt fortskred desto snabbare blev byterna. Så i slutet rafsade jag bara ihop så mycket jag kunde. När de ska berätta vilka som vann säger de att vinnarna hade alla rätt på första sidan. Redan då säger vi att då vann ju inte vi, för vi svarade ju inte ens på allt. Dessutom säger de att av 28 låtar tog de 26 i medleyt... Lag överstrukna! Chocken var ganska stor i vårt lag, men kul att vinna lite.
Efter kyrkan började vi ta oss hem. Ninna och jag missade precis vårt tåg i La Defense så vi gick runt och tittade lite tills nästa gick. När vi har åkt en station stannar tåget och de säger att på grund av elfel går inte tåget längre och då är vi jättelångt hemifrån en söndagkväll, när det i princip inte går några bussar alls, men en snubbe som jobbar på stationen säger att tågbolaget har satt in en extrabuss som kommer om ett tag. Så vi följde folkströmmen och efter 20 minuter kom bussen. Men... den går bara till Marly-le-Roi, alltså stationen innan mig, men då sa värdmamman att hon hämtar mig om det behövs. Det behövde hon inte för när vi väl kom fram till Marly, ca 2 timmar senare, hade tågen börjat gå igen, så då kunde vi ta det. När vi kommer till stationen ser vi att vi precis missade tåget, så vi får vänta i 30 minuter. Jag gick från kyrkan lite efter 17, jag kom hem 21.00!
I väntan på Elin, som tappat sitt metrokort men som fick det av en städerska som hittat det på stationen och kände igen henne på kortet, gick jag upp till Grand Arch i La Defense och tog kort på den
När hon väl kom, åkte vi till Notre Dame, som vi tänkt gå in och upp i, men den gigantiska kön stoppade oss
Det fina fönstret i mitten
Har jag nämnt förut hur mycket jag tycker om gatuljusen i Paris?
Gröna gubbar på toppen
Toppen...
och baken
Sen gick vi vidare mot île Sain-Louis, ön bredvid Notre Dame
Där vi såg på ett brudpar (det andra för dagen) när de tog kort med... två svanar
och kollade in lite street(sign?)art

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0