La Croissanterie

När jag väl blev ledig åkte jag för att träffa Maria. Vi möttes i La Defense och valde att stanna där för att då slapp vi ta metron mer. Vi gick och tog en fika/lunch på La Croissanterie där de har det mesta; mackor, kakor, sallader och drycker. Efter att vi suttit där i någon timme och pratat om alla skillnader mellan Sverige och Frankrike gick vi runt och tittade i alla affärer. Maria var i behov av jacka och skor, men som vanligt hittar man aldrig det man söker, så vi gick båda hem tomhänta. 
När jag kom hem (lite sent på grund av någon olycka vid tåget) var maten serverad och det var så gott, som det alltid är när man är hungrig. 
Imorgon åker mamman iväg till Berlin för jobb och på fredag kväll åker resten av familjen efter, så i helgen är jag själv. Fast förmodligen och förhoppningsvis kommer Ninna och håller mig sällskap.
Dagens fika: cappucino (fråga mig inte varför, tycker inte om kaffe men de hade med caramelsmak vilket jag älskar. Dock var caramelsyrupen slut, så jag fick ta en classic) och cookie med Daim i som var underbart god!
Halloween-pyntat utanför huset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0