Helgmys

Igår kväll åt vi, Ninna och jag, hemmagjord pizza och sallad och tittade på film, supermysigt. I morse när vi vaknade gick vi ut och gick i en timme innan vi åt en stor helgfrukost. Efter det tittade vi lite på film och sen, eftersom Ninna var tvungen att åka hem och hämta sin lön, så lånade vi cyklar från familjen och cyklade, de cirka 10 kilometrarna, till Ninna. För er som känner mig tänker nog hur jag kunde gå med på det här, och det var ungefär vad jag tänkte hela vägen. Det är otroligt mycket backar där jag bor, vilket gör att det blir lite jobbigt. Så här i efterhand kan jag säga att jag än en gång fått bekräftat att cykling inte är något för mig. Först och främst var det så dåligt med luft i mitt bakdäck att det inte gick att cykla på det, så vi fick gå tillbaka till garaget och leta efter en pump, vilket vi mot förmodan gjorde efter typ 10 minuter. Sen cyklade vi iväg, upp för de hemska backarna och när vi var någon kilometer från Ninna så fastnade min kedja. Jag hade haft problem med växlarna hela vägen, men nu satt det stenhårt fast. Detta har ju hänt mig ungefär varje gång jag satt mig på en cykel de senaste tio åren (ni ser, det är ett tecken!) så efter typ tio minuter och ett par svarta händer senare lyckas jag slita loss det och få fast den igen så vi kunde åka vidare. 
Vägen hem gick dock lättare och bättre, men det var lite kallt om öronen. Börjar ju bli kallt här, idag har det varit knappt 8 grader och regn och blåst. 
Nu har vi börjat förbereda kvällens mat och sen ska vi in till Paris.
Dagens frukost.
À demain!

Kommentarer
Postat av: Cykelfantasten Malin

Ett av mina få minnen från nyår är när vi cyklade, och om jag minns rätt så tyckte du att det var något av det bästa du någonsin gjort!

2012-10-27 @ 20:02:46
Postat av: Sandra - Au Pair i Irland

Vilken lyx frukost!

2012-10-31 @ 13:48:02
URL: http://sanndrasjobergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0