Hachis parmentier

Det är tydligen vad rätten jag gjorde idag kallas på franska, typ. Det är shepard's pie, för alla som inte talar flytande franska, alltså köttfärs- och potatismosgratäng. Barnen tyckte det var gott, och flickan sa att det var en av hennes favoriträtter, och när mamman kom hem hade jag lämnat en portion som hon berättade att hon ätit upp direkt för det var så gott. Dessutom sa hon att jag borde göra det oftare! Börjar bli culinarisk mästare i gourmetlandet. Eller bara nästan. Efter maten lekte flickan och jag lite med PhotoBooth-effekterna. Hon tyckte det var väldigt kul, och mamman tyckte bilderna var fruktansvärda och de var de.
Skolan idag gick bra, men då jag befinner mig i den så kallade förkylningsdvalan, då man går runt och känner sig som om man har en bubbla runt huvudet, så kanske inte jag lyssnade så mycket som jag borde. Fick lite läxa som jag börjat med och den känns i alla fall okej. 
I morgon är det ledig förmiddag, sen en kort jobbstund då jag bara gör mat och ser till att ungarna får i sig den, och sen är jag ledig igen. Får se om jag orkar göra något då, beror på hur jag mår med förkylningen.
Nu blir det en liten stund med film och förmodligen en liten Skype-stund med päronen, sen lägger jag mig tidigt för att få en god natts sömn.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hejsan!

Mitt namn är Cornelia och jag håller just nu på med ett projektarbete om att vara au-pair. Jag försöker "intervjua" ett antal au-pairer via mail för att göra en liten undersökning och undrar om du vill delta? Du finner min mail i kollumnen ovanför, kontakta mig via den så fort du är redo att delta!

Ha en bra dag!!

2012-10-03 @ 12:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0