En riktig höstdag

Idag har kylan även kommit hit, dock har det inte snöat än, och i helgen ska det gå ner mot NOLL grader över natten. Ser jag inte fram emot, däremot gör det mig inget att det blir lite kallare, jag gillar hösten och att få ha på sig massa mysiga kläder. Idag var det dock inte så skönt för det blåste och jag var inte klädd för hur kallt det var.
Vi började dagen vid lunchtid på La Defense, där vi gick upp på tredje våningen där det ligger flera restauranger och caféer. Dock var det väldigt mycket folk så vi satte oss på ett litet sandwich-ställe där vi åt panini som smakade pizza och till efterrätt varsin chocolat chip cookie. Därefter tog vi oss mot Notre Dame igen, var ju där förra veckan men kön var så lång att vi struntade i det, och denna gången hade vi siktet inställt på att gå upp i klocktornen, som visade sig vara gratis. Dock så var kön lite lång, i alla fall när man fryser, så vi gick vidare mot Starbucks (väldigt franskt, jag vet!), där vi tog varsin latte för att värma oss med. Sen, på väg mot Jardin de Luxembourg, såg jag en La Croissanterie och då jag tyckte att Elin också måste få smaka den goda Daim-kakan, så köpte jag en som vi delade på i parken.
Nu sitter jag och väntar på att barnen och pappan ska komma hem och därefter åka iväg igen, för då ska jag gå och köpa lite glass förmodligen och förbereda maten till när Ninna kommer för filmkväll. Ska bli så mysigt att vara själv hela helgen, eller Ninna ska ju vara här också, men ni fattar.
Det var mycket tända ljus inne i kyrkan
Och massa ljuskronor i taket
Jeanne d'Arc
Ett av de stora, vackra fönsterna
Elin började kolla taket och tyckte att de små sprickorna var lite oroande
Jag däremot tyckte bara att taket var fint, och helt ärligt har det stått sen typ 1100-talet klarar det nog några år till. Kolosseum har ju stått (halvt) typ tre gånger så länge
Ännu ett fint fönster. Finns ganska många i kyrkan
Elin posar vid nån snubbe
Längst bort ser man altaret
Bild från Jardin de Luxembourg. Elin tyckte att trädet var så fint, så hon tvingade mig att ta kort på det eftersom jag hade min stora kamera med mig
Här står min fina Helène [elänn] (de har lite svårt att få till hennes namn rätt) i parken med sin latte
Hösten är nu definitivt här, mysigt!
Avslutar med en fin, höstig bild på Elin, som förövrigt åker hem imorgon. Men bara för en vecka! Så förmodligen får jag svenska tuggummin när hon kommer tillbaka. Score!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0