Centre Pompidou

Idag tog jag med mig några kanelbullar och begav mig mot Paris för att möta upp Elin och två andra tjejer från hennes skola när de slutade sin lektion. Vi åt på ett litet crêperie/baguette-ställe vid Center Pompidou. När vi sedan gick för att sätta oss för att äta de utsökta kanelbullarna hamnade vi mitt i ett inferno av duvor, minst 50-60 stycken. Gubben skrämde dem så att alla flög iväg precis när vi gick förbi, fruktansvärt äckligt! I alla fall så överlevde vi för att ta oss in till muséet, eller Centre Pompidou. Där har de lite mer modern konst, så ni ska få ett axplock här nedan!
Andy Warhol
En tavla av typ... tyg
Ett konst(närl)igt rum. Hehe
Man kan inte klaga på utsikten va?
Pablo Picasso, no further comment.
Ett ansikte
Utsikten från andra hållet, mot Sacre Cœur.
Mina favoriter, optiska illusioner.
Närbild.
Läppsoffan, som min kamera, trots flera försök, inte klarade få i fokus.
Mosaik
Och avslutningsvis, Musse Pigg. På franska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0