Showcase

För att fira att Ninna fyllde år i veckan så träffades vi igår hos Lisa, vars familj var iväg, och åt god middag och umgicks. Det tog mig ungefär 30 att gå dit, fast då gick jag fel ett antal gånger. Runt tolv gick vi till St Germain för att ta RER:n till Paris och Showcase, som är en ganska känd klubb. Den ligger i gångar under Pont Alexandre och lokal var snygg, men vi tyckte inte direkt det var en bra klubb. Vi hade skrivit upp oss på gästlistan så att vi skulle komma in gratis innan 1, men vi hann inte dit i tid så vi fick stå i kö i nästan en timme och sen betala 15 € för att komma in. När vi skulle lämna in våra väskor och jackor i garderoben fick vi vänta i över 40 min. Trots att det inte var särskilt många framför oss, effektiviteten hos de som jobbade där var i botten (om ni går hit, kom i tid, d.v.s. absolut senast 1). Det blev ju inte direkt bättre av att på morgonen se att Rihanna, Kanye, Diddy, Cassie, Akon, Omarion med flera var på VIP-room. Vi skulle ha försökt komma in där istället, att vi inte hade koll på det.
I alla fall så tog vi första RER:n hem till St Germain. Eftersom mitt tåg inte började gå förrän nästan en timme senare, så tänkte jag att jag går med Ninna och Lisa, hem till Lisa och sen fortsätter jag hem därifrån. När vi kom upp ur jorden så ösregnade det, så de tyckte synd om mig och bestämde att jag också skulle sova hos Lisa. Men tack och lov slapp vi gå, för det kom en buss, som givetvis inte gick dit vi skulle, men så sa de att det skulle komma en om 5 minuter. Så runt klockan 7 satt vi och drack te i köket hos Lisa. Sen sov vi i två timmar innan Ninna och jag gick hemåt min by. Därifrån tog hon tåget hem och snart ska vi ta tåget tillbaka mot Paris, för i eftermiddag är det julmys i kyrkan, med gröt, glögg och pepparkakshustillverkning, vilket passar väldigt bra en regnig och kall dag som idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0