Senaste dagarna

Det har inte blivit särskilt mycket bloggande senaste dagarna för jag har varit trött, lite smådeppig (på grund av att jag försöker fixa bild till mitt körkort och det inte går som jag vill) och så har jag inte varit sugen på att skriva heller. Innan idag åkte mamman iväg till Bryssel på jobbresa, så jag körde flickan till och från pianolektionen (som bara ligger knappt fem minuter bort, men det regnade och var mörkt) och sedan kom pappan hem. Vid lite efter sex! Han har bara en gång innan kommit hem innan klockan nio, så jag blev allt lite chockad trots att jag visste att han skulle komma tidigare för att hjälpa pojken med matten. Så jag tog det lugnt och började med maten, tittade lite på TV med flickan innan vi åt. Så det var en lite ovanlig, men lugn kväll. Eftersom barnen knappt ser sin pappa i veckorna, så blir de lugna och gör saker med honom när han är hemma. 
Eftersom mamman är iväg, så blir det jag som fixar till frukosten i morgon. Ganska enkelt, lite färdiga pannkakor, drickyoghurt, äppelkompott och pain au chocolat typ, men jag måste ju gå upp ganska tidigt för jag är ganska säker på att de börjar vid 8.30 och då måste de ta bussen vid 5 i 8. Ergo, frukost innan halv...
Så ska försöka lägga mig i tid, men först Skype med päronen och sen ska jag också göra färdigt min läxa som består av subjonctif imparfait. Ni som undrar vad det är kan jag svara att jag inte riktigt vet, finns ingen motsvarighet på svenska (vad jag vet) och den existerar bara i skriftform i tredje person.
À demain gott folk och bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0