Dubbad film

Gud vad det är kallt ute! Dock är det fint, kyligt höstväder, men bara 3-4 grader. Måste snart få tag i riktig halsduk, mössa och riktiga vantar, fick ett par tunna fingervantar av mamma, men med tanke på min blodcirkulation som gör att jag kräver ca 5 par för att inte tappa känseln så måste jag ha ett riktigt varmt par. 
Om ni undrar vad jag gjort senaste dagarna, så har det sett ut ungefär såhär: sova till 11.30, äta frukost kring 12.30 när jag väl tagit mig upp ur sängen, suttit i sängen och tittat på film till15.30 då jag ätit lunch och klätt på mig innan barnen kommit mellan 16.30-17.30 och då har jag tittat på film med eller utan barnen. Igår tittade vi på Pirates of the Caribbean 2, självklart på franska, jag måste ju öva! Det är faktiskt mycket lättare att hänga med i amerikanska/brittiska filmer som är dubbade än franska, eftersom de inte pratar lika snabbt i de filmerna. Franska människor, och speciellt i filmer (?), pratar sjukt snabbt, i och för sig gör Kiera Knightley det också, men jag hade de franska undertexterna på för att hinna med. Och till skillnad från vad de flesta tror så måste jag säga att fransoserna vet hur man dubbar, i alla filmer jag sett på franska, vilket är en hel del då familjen har ett filmbibliotek som få, har jag blivit förvånad av att jag nästan inte märker att det är dubbat. Det kan vara på grund av att jag måste koncentrera mig så mycket, men till skillnad från typ tyskarna och spanjorerna så synkar det talet väldigt bra och även rösterna. Den franska rösten för Elizabeth i PotC var faktiskt väldigt lik Kieras och det samma gäller för de andra rösterna.
Nej, nu ska jag ta och titta lite på The Voice och Hart of Dixie, så att jag har det gjort innan barnen kommer hem vid 12.30 för då ska lunchen helst vara klar.

Kommentarer
Postat av: Mikaela i Frankrike

vilken skillnad på vädret mellan nantes och paris! skiljer typ 10 grader :o

Svar: Ja, vi har nästan kallare än i Sverige för tillfället. Kände både i morse och nu på kvällen att det hade varit skönt med mössa och vantar!
Gabriella Svensson

2012-11-14 @ 15:39:17
URL: http://livingthefrenchlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0