Bad language day

De senaste dagarna när jag har tilltalat folk på franska har de antingen bett mig att upprepa eller bytt till engelska, vilket kan vara lite frustrerande. Ibland har man helt enkelt dagar när språket inte riktigt går ihop som man vill att det ska, orden kommer inte till en, man har dåligt uttal och snubblar på orden. Fast jag antar att det är så när man lär sig ett språk, eller vad som helst egentligen, ibland har man bra dagar när man känner att det går riktigt bra och ibland dåliga när man helst vill hålla tyst. Jag hoppas innerligt att min bad language day berodde på att jag var var förkyld och lite trött, annars får jag nog ta tag i saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0