Trerätters till lunch? Varför inte!

Barnen kom iväg till skolan så vid tio gick jag ut i snödroppet för att ta tåget in till Hôtel de Ville för att träffa Hanna. Vi gick först in på Body Shop så att jag kunde köpa en body butter jag ville ha (har senaste dagarna missbrukat handkrämen med samma doft) och sen gick vi, eftersom det ösregnade och var kallt, mot Forum Des Halles, ett stort köpcentrum vid Châtelet mitt inne i Paris. När vi gått runt där en stund bestämde vi oss för att äta lite lunch, men eftersom vi var mitt i centrum var allt så dyrt, så vi åkte ner till St. Michel. Där blev det trerätters till lunch, på en restaurang jag var på med mamma och pappa när de var här, dock så skippade vi vinet man bjöds på. Jag vet, gratis är gott, men vi kände inte riktigt för att vara sååå franska, vi tyckte det räckte med trerätters. Ganska billigt var det faktiskt, bara 10 € och gott med. Sen gick vi tillbaka till Hôtel de Ville där vi skildes åt eftersom Hanna skulle ha lektion. Fin fredag!
Sen när jag kom hem, så gick jag ner till posten för att köpa något och skicka en grej i, samt för att hämta ut ett paket åt mamman. När jag kom dit fick jag lite smått panik, för jag hade knappt 15 min innan flickan skulle komma med bussen och det var tre personer innan mig i kön. Men det gick snabbt och trots att jag fick trixa en del för att få fram pass och pengar, då jag hade rätt mycket grejer, så hann jag komma till bussen precis när flickan hoppade av. Fast hon såg mig knappt för jag var gömd bakom det stora paketet.
Nu på kvällen gick allt ganska bra, fram till flickan blir jätteupprörd för något killen gjort och börjar skrika på mig och gråta. Tydligen trodde hon att han skickat en video med henne på till någon (vilket han påstod att han inte gjort, men jag tror att han hota/retade med det innan jag kom för ibland kan han vara riktigt elak) och jag vet faktiskt inte än om han faktiskt gjorde det. Hur som helst blev det kalabalik med ungar som skriker och sparkar på dörrar och jag som inte riktigt fattar vad som står på. Till slut löste de i alla fall det och nu efter maten sitter de och tittar på TV tillsammans i lugnan ro. Det funderar jag också på att göra, hinna ifatt lite TV-serier, det är ju trots allt fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0