Le pére noël est une ordure

I skolan idag tittade vi på ett litet filmklipp från en fransk "julfilm", Le pére noël est une ordure, vilket betyder jultomten är en sopa/äckelgubbe. Den är en komedi som ett gäng, typ som galenskaparna, gjort både som teater/sketch och som film. Så när jag berättade för flickan att vi tittat på början i skolan så tyckte hon att vi kunde titta på den tillsammans eftersom vi hade hela eftermiddagen. Sen vid sex-tiden kom pojken hem och sen åt vi middag en stund innan mamman kom hem.
Nu ska jag försöka gå och lägga mig, för igår natt kunde jag inte somna så har lite sömn att ta igen. Läxan har jag inte hunnit eftersom flickan slutade så tidigt, så den får jag göra imorn bitti istället. 
À demain!

Kommentarer
Postat av: Emm

Hur gamla är barnen som du har? :) Tycker du att det är enklare att ta hand om äldre barn än små barn?

Svar: Barnen jag tar hand om är 12 och snart 14, så de är ganska "gamla". Det finns för- och nackdelar med olika åldrar. Jag föredrar att ha lite äldre barn för att jag inte har så jättemycket erfarenhet av små barn och sen är inte jag särskilt förtjust i att leka och sånt. Så jag tycker det är rätt skönt att de kan sysselsätta sig själva :)
Gabriella Svensson

2012-12-11 @ 09:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0