Language exchange

I eftermiddag åkte jag ända bort till Saint Germain des Près för att träffa en fransk tjej som precis kommit hem efter att ha jobbat i London i 4 månader som au pair. Vi fick kontakt på en sida som heter conversationexchange där man hittar massa folk som vill öva språk. Man söker bara efter land, stad och språk att utbyta och så får man upp massa resultat över folk. Så vi konverserar alltså med varandra på fransk (för min skull) och engelska (för henne) om vad som helst för att bara prata. Hon var jättetrevlig och vi satt på caféet i nästan tre timmar och bara pratade. Det riktigt bra med hela arrangemanget är att hon kan förklara alla de saker som just JAG inte förstår. På lektionerna måste ju läraren fokusera på hela klassen och inte bara på mig, så det blir nästan lite som att ha en privatlärare gratis, fast det är roligare och friare än en lektion. Förhoppningsvis kommer jag att gå snabbare fram i språket nu, samtidigt som jag träffat en ny vän!
Om ni känner för att fräscha upp era språkkunskaper eller bara träffa folk från runt om i världen tycker jag att ni ska kolla in sidan. Det är helt gratis och inga kontaktuppgifter lämnas ut till någon (om man nu inte vill det).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0