Anna Karenina

Idag träffades vi upp i La Defense vid 11-tiden, jag, Elin, Sarah (tjejen från samma by som jag i Sverige) och Meg, den australienska tjejen som Elin känner från skolan. Vi tog oss ner mot Montparnasse, men det var inget att se, om vi nu var rätt, och Elin var hungrig så vi gick för att äta lunch. Eftersom det var Elin som var hungrig, bestämde hon att vi skulle äta på McDonald's, vilket nästan alltid händer när vi är med Meg av någon anledning. Efter det gick vi till en bio för att se Anna Karenina, och när vi kom till bion fattade vi ingenting för det gick inte att köpa biljetter till filmen i automaterna, men det stod att den skulle gå. Jag gick fram och frågade om den gick och då sa hon att vi skulle gå bort till vänster, men när vi gjorde det fattade vi fortfarande inte så jag fick gå fram en gång till och fråga och då visade det sig att salong 17 till 20 låg i en annan byggnad... Bra med logiken där fransoserna! Filmen var för mig en besvikelse, hade väntat mig ganska mycket då det är en bra story, men den var lite för konstnärligt gjord enligt oss, så den var bara lite skum. Har nog aldrig tittat så många gånger på klockan när jag varit på bio. Efter bion åkte vi upp till Opéra och St Lazare, där vi gick in lite snabbt på Printemps och Lafayette, men det var så mycket folk att vi gick mot Grand Boulevard för att hitta ett fik eller något för att ta en kaffe. Till slut hittade vi ett mysigt ställe där vi satt lite mer än en timme och bara pratade. När vi gick mot metron gick vi förbi en "crêpekiosk" så vi tog oss varsin crêpe innan vi gick ner i marken. Eftersom Sarah tar samma tåglinje som jag fast mot en annan destination hoppade vi av i La Defense för att byta tåg. När vi står där kommer Paulina, en annan svensk au pair som bor i byn efter mig, så vi pratade hela vägen hem på tåget och när jag hoppade av tåget i min by så möter jag en tysk tjej som bor i samma by som jag och som går i min klass. Det är nästan alltid så på söndagarna, man träffar alltid någon man känner när man åker hem.
Nu är det bara två jobbveckor kvar innan jag åker hem för jul och nästa helg blir den sista i Paris innan jul, så då gäller det att få optimal julkänsla och förhoppningsvis hinner vi med att åka skridskor också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0