Välkommen - Bienvenue

Om tre veckor lämnar jag Sverige, familj och vänner för att bo och jobba som au pair i Paris i 10 månader. Tanken med bloggen är att den ska fungera som en slags dagbok under min vistelse och som inspiration för andra som funderar på att bli au pairer eller bara vill läsa om vad jag har för mig.
 
Familjen jag ska bo hos, och jobba för (of course), bor i en liten by som heter L'Étang-la-Ville, som ligger ca en halvtimme utanför centrala Paris, nära St-Germain-en-Laye (ni vet där Zlatan spelar!). Det är en fransk familj, som har bott i USA, och därav kan englska, som har två barn, en pojke på 13 år och en flicka på 12. Jag kommer ta hand om dem efter skolan fram tills föräldrarna kommer hem.
Förutom att ta hand om barn (tonåringar?) så kommer jag läsa franska-kurser (obligatoriskt), träffa massa trevliga människor och uppleva så mycket jag kan av Paris och förhoppningsvis även Frankrike!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0