Presenttips?

Sitter och försöker klura ut vad jag ska köpa för presenter vill värdfamiljen. Kollat runt en del på internet i hopp om att få lite inspiration, känns som att de flesta köper svenskt godis och något litet annat. Man vill ju helst ha något som är lite typiskt för Sverige, men som också är lite personligt och passar personen i fråga. Och sen är ju barnen i åldern där man bara önskar sig "dyra elektroniska grejer" för att citera en fellow soon to be au pair, så det skulle nog inte gå hem med leksaker och spel. Får luska ett tag till på det, har ju knappt tre veckor på mig, men vill ju inte hafsa ihop något sista kvällen heller. Har ni några idéer får ni gärna tipsa!

Kommentarer
Postat av: Julia - aupiar i Barcelona

Jag sitter i samma sits och ska snart masa mig och köpa mina presenter till min värdfamilj och kan dela med mig av mina tankar! Till barnen har jag ännu inte bestämt något mer än svenskt godis, vet inte riktigt vad som går hem precis som du säger. Men till föräldrarna däremot ska jag köpa en stor blädderbok med svenska motiv såsom städer, natur, svenska saker osv (brukar finnas liknande böcker i de flesta bokhandlar), en liten kokbok med svenska klassiska recept och till slut tänkte jag bränna en skiva till dem med svensk musik, allt från Gyllene tider och ABBA till Håkan Hellström och Loreen :) Det kan nog vara på gränsen till lite mycket men det är de värda tycker jag! Hoppas du fick några tips och att allt löser sig nu innan avresan, pepp pepp! :)

2012-08-14 @ 20:32:20
URL: http://www.lindstrombloggar.blogg.se
Postat av: Julia - aupiar i Barcelona

Jag länkar förresten din blogg ifrån min, kram!

2012-08-14 @ 20:33:58
URL: http://www.lindstrombloggar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0