Ljuva Franska Sånger

Jag var och hälsade på min bror och mina brorsdöttrar idag. Förmodligen sista gången jag ser dem på ett år. Som en liten avskedspresent fick jag skivan "ljuva franska klassiker". Lyssnade på den när jag körde hem, så idag har jag fått 1,5 timme fransk in-put, alltid bra. Lite roligt är det faktum att av alla de nästan 40 "klassiker" som är med på skivan kände jag typ igen fyra stycken, och av dem kände jag igen hälften p.g.a. att det finns en engelsk eller svensk version. Uppenbart att fransk musik inte direkt spelas i Sverige. 

Det är bara tio dagar kvar i Sverige nu, kanske dags att börja fixa packningen. Kommer att lägga ut en packlista när jag är klar, alltid skönt att se vad andra har med sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0